چگونه مدت زمان غواصی یا غوص خود را افزایش دهیم؟


 

 

همیشه تنفس کنید و هیچ وقت نفس خود را حبس نکنید این اولین قانون غواصی است.

۱- تنفس کنید و بعد از مکث کوتاهی سریع هوای ریه های خود را خالی کنید

۲-تنفس کامل در حال پایین رفتن و بدون پر کردن کامل ریه ها از هوا و همچنین برای غواصان حرفه ای که تعادل خود را از طریق تنفس برقرار می کنند
به خاطر داشته باشید، تنفس در غواصی یک تکنیک است ، محتویات تانک یا کپسول پشت شما از اکسیژن نیست بلکه هوای عادی است بنابراین دقت کنید بعد از گرفتن یک دم خوب اما نه دم کامل که دیگه جا نداشته باشین هوا بکشین تو ریه هاتون کمی صبر کنید اینطوری به ریه هاتون اجازه می دید فرصت بیشتری برای جذب اکسیژن از هوای داخل ریه هاتون داشته باشند، سپس هوای داخل را کاملا خالی کنید، شاید اجرای این تکنیک کمی استرس ایجاد کند چون در شریت عادی این چنین تنفس نمی شود ولی قطعا چند دقیقه ای بیشتر می توانید غواصی کنید

۳- حفظ آرامش یکی دیگر از موارد کمکی دیگر در مصرف هوا می باشد، غواصان تازه کار مدت کمتری می توانند از هوای کپسول خود مصرف کنند در صورتیکه غواصان حرفه ای بیشتر می توانند به غوص خود ادامه دهند، قطعا شنیدید وقتی یکی استرس داره پیشنهاد نفس عمیق به اون می شه بنابراین دم عمیق فراموشتون نشود.

۴- استفاده از کامپوتر غواصی که روی مچ غواص قرار می گیرد،این کامپیوترها مقدار نیتروژن خون غواص را اندازه گرفته و تقریبا به برنامه ریزی غوص به شما کمک می کند.

hard drive data recovery software from reports written by pilots and other crew members. 15px; font-style: inherit; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 1.625em; margin-left: 0px; outline-width: 0px; outline-style: initial; outline-color: initial; vertical-align: baseline; padding: 0px; border: 0px initial initial;">۵- برای شنا فقط از فین های که به پای شما هستند استفاده کنید حرکات دست در غواصی کاربردی ندارند مگر در مواقع خاص حتی برای بالا یا پایین رفتن از ریه های خود استفاده کنید.

۶-بدن خود را در فرم ورزشی نگه دارید ، به هر حال افراد چاق با مقاومت بیشتری در آب روبرو می شوند، همچنین غواص ورزیده تر از لحاظ بدنی بهتر می تواند عمل کند.

۷- قبل از غواصی حتما آب بنوشید ، در زمان غواصی مقدار آب زیادی از بدن دفع شده که این مسئله می تواند خطرناک باشد؛از دست دادن آب باعث ازدیاد مصرف هوا شده این به علت عملکرد ناقص گلوبولهای قرمز خون می باشد. همچنین در حالت خستگی غواصی نکنید و اگر خسته هستید خود را مجبور نکنید.

۸- در عمق کمتر بمانید ، در عمق کمتر نیتروژن کمتری وارد خون می کنید و همچنین هوای کمتری نسبت به اعماق مصرف می کنید.

۹- زمانی که در سطح آب هستید از اسنورکل به جای رگلاتور خود استفاده کنید.